go to main menu go to content

biography

Hippie Kid Evolution | © Sarah Morrissette

About me

I’m an illustrator from California, based in Vienna. I grew up on a Greek island where I went to a primary school taught by a couple from San Francisco. Then I spent my teen years surviving a hippie commune “off the grid” in Northern California. After studying English at UCLA, I met my husband and moved to Austria, where I began painting. Several illustration commissions in 2014 led to my focus on cartooning.

Über mich

Ich bin Illustratorin wurde in Kalifornien geboren und lebe in Wien. Auf einer griechischen Insel besuchte ich die Volksschule, die von einem Ehepaar aus San Francisco geführt wurde. Anschließend übersiedelte wir in die USA auf eine Hippie-Kommune, wo ich meine Zeit als Teenager ohne fließendes Wasser und Haarföhn überlebte. Nach meinem Studium an der UCLA lernte ich meinen Mann kennen und zog nach Österreich. Hier begann ich zu malen. Nach einigen Aufträgen für Illustrationen, beschäftige ich mich derzeit mit Cartoons.

How I work

For cartoons, I prefer pens and ink. For inking, I use a dip pen with a flexible nib and India ink or a Pentel brush pen on Canson Montval watercolour paper. Then I apply a grey wash with Windsor Newton watercolours. After that, I fix mistakes in Photoshop. Some projects are digitally colored.

For paintings I nearly always use acrylic paint on canvas that I usually stretch myself. Sometimes I paint on watercolour paper with a combination of watercolour pencils, Windsor Newton watercolours and acrylic paint.

Wie ich arbeite

Für Cartoons bevorzuge ich Stifte und Tinte. Zum Einfärben verwende ich einen Federhalter mit flexibler Feder und Tusche oder einen Pentel-Pinselstift auf Canson Montval Aquarellpapier. Danach verwende ich Windsor Newton-Aquarellfarben. Zum Schluss korrigiere ich Fehler in Photoshop. Einige Projekte werden digital koloriert.

Für Gemälde verwende ich fast immer Acrylfarbe auf Leinwand, die ich normalerweise selbst spanne. Manchmal male ich auch auf Aquarellpapier mit einer Kombination aus Aquarellstiften, Windsor Newton-Aquarellfarben und Acrylfarbe.

list of exhibitions

Exhibitions (group)

  • Sep 2023, Exhibition First Vienna’s Art Park, Vienna, Austria
  • Feb 2020, Zine Matters, Quatro Print, 1060 Vienna, Austria
  • Jun 2019, Atelier Adrian Moldovan, 1080 Vienna, Austria
  • Apr 2019, Lichtraum Eins, 1010 Vienna, Austria
  • Apr 2019, Indie Comix Day, 1070 Museumsquartier, Vienna, Austria
  • Oct 2018, Vini per Tutti, 1080 Vienna, Austria
  • Jun 2018, Leiner, 1070 Vienna, Austria
  • Sep 2015, Im Achten Herum, 1080 Vienna, Austria
  • Nov 2014, Infeld-Haus der Kultur, Halbturn, Austria
  • Sep 2014, Infeld-Haus der Kultur, Halbturn, Austria
  • Nov 2013, Gaisbauer, Linz, Austria
  • Jun 2013, Im Achten Herum, 1080 Vienna, Austria
  • Feb 2013, Goldsteiner & Partner, Wiener Neustadt, Austria
  • Dec 2012, „Kunst Defilee“, Friedrich Otto Schmidt, 1090 Vienna, Austria
  • Sep 2012, Leiner, 1070 Vienna, Austria
  • Jun 2012, Im Achten Herum, 1080 Vienna, Austria
  • May 2011, Im Achten Herum, 1080 Vienna, Austria
  • Dec 2010, “Kunst zu Recht,” Gericht Innere Stadt, 1030 Vienna, Austria
  • Mar 2009, „Intermezzo VII“ Galerie Gans, 1070 Vienna, Austria
  • Dec 2008, “Paint for Life” Benefit Auction, MUMOK Hofstallung, 1070 Vienna, Austria
  • 2007-2009, Galerie Bastart, 1080 Vienna, Austria
  • Apr 2006, Installation for Novo Nordisk, 1010 Vienna, Austria

Exhibitions (solo)

  • Nov 2017, Aartraum, 1180 Vienna, Austria
  • Nov 2015, Genussgalerie, Kutschkermarkt, 1180 Vienna, Austria
  • Sep 2014, Deutsche Handelskammer in Österreich, 1030 Vienna, Austria
  • Mar 2013, Amerika Haus, 1010 Vienna, Austria
  • Apr 2009, Gassauer-Fleissner Rechtsanwälte, 1010 Vienna, Austria
  • Jun 2007, Erste Bank, 1170 Vienna, Austria
Art Supplies | © Sarah Morrissette